Tuesday, May 18, 2010

Mexic

Mexic are XIV-a cea mai mare economie din lume,cu un PIB de peste un trilion(1000 de miliarde)de dolari SUA.Este clasificata ca si economie cu nivel mediu-ridicat,avand al patrulea cel mai mare PIB pe cap de locuitor din America Latina.De la criza economica de la 1994-1995,tara a trecut printr-o revenire economica semnificativa,cu o rata de crestere economica de 3-5% care a dus la scaderi in rata de saracie,de la 24,2% in 2004 la 17,6%.
În ultimii ani, Mexicul a devenit o economie din ce în ce mai "privatizată",cu companiile de stat având un rol mai restrâns în activitatea economica.Economie mixtă este bazată pe industrie şi servicii, deşi există un sector agricol puternic.
De asemenea, republica este al patrulea cel mai mare producător de ţiţei din lume.
Datorită înţelegerii NAFTA, comerţul cu Canada şi SUA s-a triplat din 1994. Din anii 1990, Mexicul s-a angajat în comerţ din ce în ce mai liber, introducând agremente de comerţ liber cu peste 40 de ţări, inclusiv ţările Uniunii Europene şi Japonia. Guvernul este în discuţii cu blocul Mercosur pentru aranjamente de comerţ liber.
Deşi economia mexicană s-a modernizat semnificativ în ultimul deceniu, încă mai există diverse probleme structurale. Problemele ţării includ salarii mici, o distribuţie neuniformă a veniturilor (20% din populaţie câştigă 55% din venitul naţional) şi oportunităţi reduse pentru statele din sud, care au o populaţie amerindiană numeroasă. Inegalităţile geografice sunt de asemenea o problemă principală: părţi ale districtului federal au un nivel de trai similar cu cel al Italiei. Corupţia şi evaziunea rămân probleme cronice
sursa www.wikipedia.org
Tropicul Racului efectiv împarte Mexicul în două zone de climă: partea din nord cu climă temperată(iarnă cu temperaturi mai reci) şi partea din sud cu climă tropicală(cu temperaturi aproximativ constante pentru tot timpul anului).Zonele din sudul paralelei 24, care ajung până la înălţimea de 1000 m au o temperatură medie anuală situată între 24ºC şi 28ºC. În aceste zone temperatura rămâne mare tot timpul anului existând doar o diferenţă de 5ºC între temperaturile medii de vară şi temperaturile medii de iarnă. În nordul paralelei 24,( deşi zonele de acolo sunt la o altitudine mai joasă decât cele din sudul paralelei), temperaturile medii anuale variază între 20ºC şi 24ºC, aceste temperaturi fiind date de verile umede şi fierbinţi şi iernile reci. De exemplu la Acapulco temperatura medie este de 26ºC în ianuarie şi de 29ºC în iulie, cantitatea de precipitaţii fiind de numai 7 cm pe an. Temperatura medie la Mexico este de 12ºC, respectiv 18º, cantitatea de precipitaţii fiind de 55 cm/an, iar în oraşul Merida din sud cifrele sunt de 23ºC , respectiv 28ºC şi 90 cm/an precipitaţii. Acest lucru îi conferă Mexicului unul dintre cele mai complexe sisteme climatice de pe Terra.
Adus de la http://ro.wikipedia.org/wiki/Clima_Mexicului
M-am intors de cateva zile din Mexic,unde am stat 2 saptamani si am vizitat patru orase superbe.
Marti 29 aprilie,ora 10.50 avionul meu pleca spre Amsterdam,cu escala de doua ore si apoi un zbor de 11 ore spre Mexico City.A fost primul meu zbor asa lung,nu stiam daca o sa rezist,dar pana la urma a fost bine.
La ora 19 am aterizat,apoi m-am indreptat spre un taxi cu destinatia hotel,zona rosa.Dupa ce m-am cazat,am iesit sa cunosc orasul si apoi m-am intors la hotel,unde am dormit cateva ore bune.
A doua zi,am mers in zona istorica Zocalo,care are o suprfata de 4 hectare si este contruita pe ruinele lui Tenochitilan.Denumita oficial Piata Constitutiei,este a doua din lume ca marime.In partea de nord a pietei troneaza Catedrala Metropolitana,prima catedrala din Noua Spanie care initial a fost contruita sub comanda lui Cortes,mai tarziu fiind demolata si inlocuita cu prezenta biserica,finalizata in 1813.
Am inceput plimbarea din Plaza Constitutiei,a urmat Casa de los Azulejos,unul dintre putinele restaurante de tip nonhotel care se deschide la ora 7.00,unde am mancat si eu.Acest restaurant a fost popular in timpul Revolutiei mexicane,atunci cand i-a gazguit pe Pancho Villa,Emiliano Zapata si trupele lor.Tot in acesta cladire,se afla si un magazin universal.

Labels:

1 Comments:

At May 20, 2010 at 10:48 AM , Blogger Andreea said...

Frumoase locurile pe care le-ai vizitat,Mexicul si imprejurimile.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home